Tutorial - MinusOne Kan Lagu..

Assalamualaikum… selamat petang. Bosan-bosan di petang ni tiba-tiba tepikir pulak nak buat entri baru dan aku telah memilih nak buat entri pasal Audacity. Audacity ni macam mini studio lah jugak sebab, software ni boleh edit muzik, record muzik dan banyak lagi.


Aku dah try, memang best. Sebab aku dapat edit banyak lagu. Bukan susah pun senang je, banyak orang kata susah. Oleh dengan itu aku dah buat tutorial tapi, bukan secara vid. Sebab aku tak ada masa nak upload vid, kerana connection internet yang tak bagus.


Ni dia tutorial tu.

1. First, pergi ke audacity dan buka audacity.
2. Lepas tu, pergi ke FILE>OPEN dan pilih lagu yang nak di minus kan.
3. Kalau korang dah pilih, klik butang play yang berwarna hijau dan stop     kan dengan butang stop yang berwarna kuning.Klik yang berwarna biru tu di tengahnya.
4. Pergi ke EFFECT>VOCAL REMOVER.
5. Sekarang, just klik butang OK.
PERINGATAN – kadang-kadang ada lagu yang kena ubah dia punya nombor FREQUENCY BAND LOWER.
6. Tunggu LOADING sampai habis.
7. Klik yang biru di tengah dan tekan butang play.
8. Bukan cam tu je habis, kita mestilah save. Cara-cara nak save jadi mp3. Pergi ke FILE>EXPORT.
9. Pilih folder mana nak letak  mp3 minus1 tu. Dan pilih mp3 dalam menu Save As Type.
10. Pergi folder yang korang save mp3 tadi dan play lagu tu.
11. HABIS=TAMAT=END=SIAP. Betul ka? Tak tau la..
SELAMAT MENCUBA
Kalau nak download Audacity, Klik Sini…Tapi pilih yang 1.3 Series Beta...

Nota Dari Hati Aku!!
Ada lagu yang tak boleh di minus1 kan..Sorry..kalau semua dah boleh aku akan maklumkan..
Bye....

0 788 kekasih gelapku:

Post a Comment